Øverst i denne saken kan du se Askøy kommune sin livestream fra kommunestyresalen som ble sendt direkte torsdag.

Det var knyttet stor spenning til debatten rundt den endelige rapporten om undersøkelser av levering av tjenester til teknisk avdeling i Askøy kommune. BDO møtte og gikk gjennom rapporten.

Tilleggsrapporten fra BDO ble også lagt frem for formannskapet tirsdag. Mer om det kan du lese her.

Thomas Nielsen (til venstre) og Mads Blomfeldt fra BDO presenterte både den endelige rapporten og tilleggsrapporten om undersøkelser rundt levering av tjenester til teknisk avdeling i Askøy kommune. Foto: Tom-Stian Karlsen

Disse sakene ble behandlet i kommunestyret torsdag 31. mai:

PS 48/18: Godkjenning av innkalling og saksliste

PS 49/18: Godkjenning av protokoll

PS 50/18: Utsatt sak - Endelig rapport om undersøkelser levering av tjenester teknisk avdeling. Les mer her.

PS 51/18 Utsatt sak - Konseptvalgutredning for vann og avløp i Askøy Kommune Nytt notat vedlagt saken. Les mer her.

PS 52/18: Økonomirapportering etter 1. tertial 2018. Les mer her.

PS 53/18: Høring lærernorm 2018 - svar fra Askøy kommune. Les mer her.

PS 54/18: SFO-tilbud for elever på 5. -7. trinn. Les mer her.

PS 55/18: Oppfølging av skolebruksplan - status og fremdrift 2018. Les mer her.

PS 56/18: Trygge skoleveger - forslag til aktuelle tiltak. Les mer her.

PS 57/18: Klassifisering i forbindelse med finanstransaksjoner. Les mer her.

PS 58/18: Søknad om kommunal garanti - Vestsiden-Askøy Idrettslag. Les mer her.

PS 59/18: Regnbueflagg. Fullmakt til ordfører. Les mer her.

PS 60/18: Barne og unges representant 2015-2019. Suppleringsvalg. Les mer her.

Meldinger:

RS 19/18: Merknad til vedtak - Budsjett 2018 og økonomiplan 2018 -2021. Les mer her.

RS 20/18: Retningslinje for folkevalgte som ønsker å melde fra om kritikkverdige forhold i Askøy kommune - Kommunestyresak PS 14/18. Les mer her.

FO 19/18: Spørsmål rettet i kommunestyrets møte 3. mai 2018 av Christine Holmedal. Les mer her.